poniedziałek, 17 listopada 2014

Ser domowy

Przepis na ser zaczerpnęłam z przepisu od Pani Immanuel Elżbiety Gas, ser na mleku wiejskim, ser jest smaczny i zdrowy. Od jakiegoś czasu w mojej okolicy brak jest mleka prosto od krowy, więc postanowiłam wypróbować maślankę, pozostałość po zrobieniu przeze mnie masła. Robiłam tak:
Składniki:
- ok.1litr maślanki
- 1kg twarogu (wilgotny, miękki)
- kubeczek jogurtu naturalnego (200ml)
- 100g - 200g masła w zależności jaką zawartość tłuszczu chce się osiągnąć 
- pełna łyżeczka sody oczyszczonej
- ziarna pieprzu czerwonego (lekko potłuc w moździerzu)
- szczypta szafranu
- 1/2szt. chilli 
- pęczek szczypiorku (posiekać)
- pojemnik na ser

Wykonanie:
Maślankę gotuję, dodaję twaróg (ważne aby był miękki) i jogurt. Gotuję do czasu, aż wszystko będzie rozgotowane tzn wygląda jak zupa, często mieszam. Przecedzam przez sito i pozostawiam chwilę aby ociekło.
Rozpuszczam masło, dodaję ocieknięty ser i szafran, cały czas energicznie mieszam do czasu jak zacznie zmieniać strukturę, ciągnie się, Dodaję pozostałe składniki, nadal mieszam. Pod wpływem sody ser zwiększa swoja objętość. Przekładam szybka do pojemnika wysmarowanego masłem, aby łatwiej można było wyjąć. Pozostawiam do wystygnięcia. To jest wersja pikantna, można bez dodatków, wtedy jest łagodny.

Brak komentarzy: